10 secrets at få din pressemeddelelse bemærket

Det er vanskeligt nok kører de daglige aspekter af en virksomhed, endsige forsøger at skaffe nye forretning som du går. Men ifølge Shannon Cherry, APR, selv hvis du har yderligere personale hjælpe til at få ordet ud om dine produkter og tjenester, placering og priser, levering og salgssupport, pressemeddelelser kan gøre din virksomhed vokse hurtigere.

“En pressemeddelelse er sendt til redaktører og journalister for at generere en nyhed i medierne,” siger Cherry, formanden for Cherry kommunikation, som hjælper virksomheder, iværksættere og nonprofit organisationer høres gennem markedsføringsmateriale. “Det er en af de nemmeste og omkostningseffektive måder at få din besked derude. Hvis en reporter beslutter at køre din udgivelse, din virksomhed modtager plads til gratis- og mere troværdighed end bare at køre en annonce.”

Cherry forklarer at det er afgørende i dagens erhvervsliv skal ses, et centralt element i enhver forretningsplan. Hun deler sin top ti hemmeligheder til at få en pressemeddelelse bemærkede:

Din pressemeddelelse bør lyde som nyheder, ikke en annonce. Du skal sikre dine nyheder er nyhedsinteresse, så begynde at tænke som en journalist.

Du skal kun sende din pressemeddelelse til medierne relateret til emnet for din pressemeddelelse. Ikke bare sende pressemeddelelsen til hver reporter kan du finde.

Holde din pressemeddelelse én side i længden. Sandheden er, de fleste redaktører vil kun læse overskriften og de første linje eller to af din udgivelse.

Din-header, kontakt oplysninger og release dato skal være på toppen af din pressemeddelelse.

Brug korte sætninger og dobbelt rum dine linjer.

Din overskrift og første par sætninger skal fange læserens opmærksomhed. Skrive gerne nyheder organisationer du målretter mod.

Du skal fortælle en historie og nævne din virksomhed, vare eller tjenesteydelse i brødteksten i udgivelsen.

Proofread din release mange gange. Ser for grammatik og stavefejl.

Opfølgning er ikke kun anbefales, det er af afgørende betydning. Men ikke kalde hver anden dag spørger, om din udgivelse vil køre. Ringe en gang for at se om der er nogen interesse, men ikke nag.

Holde sig til kendsgerningerne. Fortælle sandheden. Undgå fnug, dekorationer og overdrivelser. tone det lidt ned.

Og en bonus:

Brug aktivt, ikke passivt, stemme. Verber i den aktive stemme bringe din pressemeddelelse til livet. Skrivning på denne måde hjælper med at sikre, at din pressemeddelelse vil blive læst.